Biz
Misyonumuz
Elazığ Organize Sanayi bölgesindeki işletmelerimizin iş geliştirme, birim maliyetlerini düşürme, verimlilik, navlun giderlerini düşürme konularında çalışmalar yapmak. Enerji maliyetlerini minimize edecek çalışmalar yaparak Organize Sanayi Bölgemizin elde edeceği tecrübeleri Ülkemizin sanayi politikalarında kullanılacak politikalar haline getirmek, İşletmelerimiz için yapılacak eğitim, araştırma, geliştirme ve yenilik çalışmalarını teşvik etmek. Günümüzde Bölgemizin örnek OSB projelerine imza attığı gibi, gelecekte de kalıcı ve örnek projelere imza atmak. Çevre dostu bir OSB oluşturma misyonuyla hareket etmek.
Vizyonumuz
Elazığ Organize Sanayi Bölgesi, dünya ile rekabet edebilecek maliyet ve kalitede ürünler üreten, doğru ve verimli yönetişim tekniklerini kullanabilen işletmeler oluşturma noktasında çalışmalar yapan, uluslar arası standartlarda mükemmelliği yakalayan, işletmelerini organize edip, işletmelerinin; enerji, navlun, eğitim, danışmanlık, sağlık ve güvenlik maliyetlerini minimize eden, “TEK DURAK OFİS” mantığı ile OSB’ de faaliyet gösteren sanayicilerin her türlü izin, ruhsat ve bürokratik işlemlerini kaynağında sonuçlandıran bir organize sanayi oluşturarak, Organize Sanayi Bölgeleri içinde bir marka olmayı hedefler. Bölgemizdeki sanayicilerimizin her türlü alt yapı hizmetini, sürekli olarak aksatmadan yürütecek, teknolojik ve bilimsel gelişmeler doğrultusunda sürekli iyileştirme ve sürdürülebilir yaşam koşullarını sağlamak önceliğidir. Elazığ OSB, OSB’deki işletmelerin iş hacminin artırılmasıyla oluşacak katma değerin tüm OSB’ye yayılacağının da bilincindedir. Sonuç olarak; çevre bilincine sahip, hizmet kalite ve çeşitliliğini artıran, sanayici sorunlarını çözen, sanayiciler için bir cazibe merkezi olan, üreten ve ürettiğini ihraç edebilen, üniversitelerle entegre olmuş bir teknoloji merkezi olmak vizyonumuzun en önemli hedefidir.
Elazığ; coğrafi konumu itibariyle, Doğu Anadolu Bölgesini batıya bağlayan yolların kavşak noktasında bulunmaktadır. İli, doğudan Bingöl, kuzeyden Keban Baraj Gölü aracılığıyla Tunceli, batı ve güneybatıdan Karakaya Baraj Gölü vasıtasıyla Malatya, güneyden ise Diyarbakır illerinin arazileri çevrelemektedir. TRBI Bölgesi içerisinde yer alan Bingöl, Malatya, Elazığ ve Tunceli illeri ile birlikte Diyarbakır da dikkate alındığında bu illerin ortasında yer almaktadır. Elazığ İli, Doğu Anadolu Bölgesi’nin kavşak noktası konumundadır. Elazığ Türkiye’nin dört bir yanına ana karayollarıyla bağlı olup, ayrıca demiryolu (özellikle OSB’nin içerisinden geçen bir demiryolu) ve havayolu ulaşımına da sahiptir. Bu jeopolitik konum Organize Sanayi bölgemizin önemini bir kat daha artırmaktadır.

Elazığ OSB'nin Kronolojik Tarihçesi

1972
Elazığ OSB için büro çalışması mahiyetinde olan 1960 lı yılların sonundaki faaliyetler ancak, 1972 yılında bir ön proje hazırlık safhasına gelmiştir. Türkiye Odalar Birliğince 28-30 Haziran 1972 de mahallinde yapılan incelemelerle çalışmalar fiilen başlamıştır. 3. beş yıllık kalkınma planında (1973-1977) yer alan OSB kurulma çalışmaları o yılların siyasi ve sosyal çalkantıları nedeniyle bir anlamda rafa kaldırılmış ancak, 5. beş yıllık kalkınma planı (1985-1989) döneminde Sanayi ve Ticaret Bakanlığının sorumluluğunda DPT müsteşarlığınca 1985 yılı yatırım programına alınmıştır.

1984
26.06.1974 tarih ve 7/8505 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararına istinaden 22.05.1984 tarihinde Müteşebbis Teşekkül oluşturulmuş, OSB çalışmaları bu tarihten sonra hız kazanmıştır. Elazığ OSB alt yapı tesislerinin temeli 22 Şubat 1987 tarihinde atılmıştır. Elazığ OSB revize alanları ile birlikte 475 Hektardır. Sosyal tesisler , cami kamu tesis alanı ve hizmet parseli ile toplam 150 parsel vardır.

1986
I. Bölgedeki çalışmalara 1986 yılında arazi alımı ile başlanmıştır. OSB nin alt yapı temeli atılan ilk kısmı bugünkü OSB’nin yer aldığı alan olup, rezerv ve inkişaf alanları hariç 110 hektardır. OSB alanı 1998 yılında Bakanlığa müracaat sonrasında 400 hektara çıkartılmıştır. III. bölge ile II.ve I. bölge arasında bulunan demiryolu OSB’mizin önemini bir kat daha artırmıştır. I. Bölge 110 Hektar olup alt yapı ve üst yapı tesisleri tamamlanmıştır. 5000 ile 100.000 metrekare arasında değişen 58 sanayi parseli vardır. Parsellerden biri sosyal tesis, cami, benzinlik ve diğer 2 parsel de Devlet Malzeme Ofisine ayrılmıştır. Toplam 57 parsel bulunmaktadır. 57 sanayi parselinin tamamı müteşebbislere tahsis edilmiş olup, bu parsellerde 49 firma faaliyetlerine devam etmektedir. 3 parselde ise inşaat faaliyetleri sürmektedir.

1990
II.Bölge çalışmalarına 1990 yılında başlanılmıştır. Toplam alan 55.5 hektardır. AG-OG (Alçak ve Orta gerilim) ve altyapı inşaat işlemleri 1997 yılında ihale edilmiş, enerji nakil hattı 2002 yılında bitirilmiştir. Üst yapı yol kaplama işlemine 2004 yılında başlanmış ve 2006 yılı sonunda tamamlanmıştır. II. OSB’deki tüm işletmeler faal durumdadır. İşletme sayısı 32’dir. İnşaatı devam eden işletme sayımız 3. Proje aşamasındaki işletme sayısı ise 4’dür.

2009
III. Bölge İmar planı çalışmaları 2006 yılında sonuçlandırılmış ve 38 sanayi parselinin tahsisi yapılmıştır. Bu parsellerden 22 firma faaliyetlerine devam ederken, 6 parsel inşaat ve 8 parsel ise proje safhasındadır.
Doğu Anadolu Bölgesinde faaliyet gösteren 2 teknokent’ ten biri olan FIRAT TEKNOKENT Ar-ge faaliyetlerinin yürütülebileceği bir teknokent olma hüviyetiyle, OSB’mize gelecek yatırımcılar için ayrı bir cazibe kaynağıdır. Ayrıca, Bünyesinde 1 mühendislik, 1 teknoloji fakültesi ve çeşitli meslek yüksek okulları bulunan Fırat Üniversitesi, Sanat okulları, Meslek liseleri, Çıraklık Eğitim Merkezi gibi eğitim kurumları Sanayi için de çok önemli bir nitelikli işgücü potansiyelini ortaya koymaktadır.
Elazığ Organize Sanayi Bölgesinin Metropolitan Fiziki Planlamada Yer Seçiminde aşağıdaki kriterler dikkate alınmıştır:
- Demiryolu karayolu alt yapı değerlerini taşıması
- Çevresinde hazine arazisinin çokluğu sebebiyle, ucuz arsa değerinin mevcudiyeti
- Kekliktepe şalt sahasına olan yakınlığı
- DSİ hidrolik etütlerince yer altı su seviye zenginliği
- İmar İskan Bakanlığı 26.10.1969 tarihli zemin etüdü ve zeminin kaya olması
- Şehir merkezine olan uzaklığının fazla olmaması,
- Havaalanına yakınlığı,
- Doğu Anadolu ulaşım bağlantılarında bulunması
- Şehre bir sanayi aksı oluşturması